onsdag 23 april 2008

Sjukdom och dödsfall

Nej, det har inte varit de roligaste dagarna de senaste.
Helgen var ju helt ok, men igår morse vaknade jag upp med ordentlig halsont och kände mig riktigt risig, så jag tänkte ringa mig sjuk.
Men så kom jag på att jag skulle på ett kundbesök så jag slet mig upp och åkte iväg till kund.
Kanske inte världens smartaste att sitta där och svettas som en gris tack vare att febern är på väg. Hursomhelst så gick det bra och jag åkte in till kontoret och fixade lite grejjer, sen jobbade jag hemma resten av dagen.
Idag är jag på plats igen med ont i halsen och borde vara hemma, men det är en del grejjer som måste bli klara innan valborg.

Morfar har gått bort i helgen också så på tisdag är det begravning för honom.
Jag har aldrig varit riktigt riktigt nära min morfar, det beror nog på avståndet eftersom han bott ungefär 20 mil härifrån, men samtidigt så har vi alltid haft det jättebra då vi träffats.
Det känns som att jag omedvetet håller på att bestämma mig på vilket sätt jag ska sörja honom, å ena sidan så träffades vi så sällan och å andra sidan så är det min morfar som jag hållit väldigt kär, särskilt i yngre år.

Inga kommentarer: