onsdag 14 maj 2008

Onsdag och hockey

Ikväll smäller det, hockey VM och kvartsfinal.Jag måste börja med att gratta Norge som är i kvartsfinal, riktigt kul att se våra grannar gå vidare till kvarten, skulle vara extra kul om dom tog sig vidare även om jag tror att chansen är väldigt liten att dom vinne mot Kanada ikväll. Sist så var det ju en jämn match men nu när det verkligen gäller så kommer nog Kanada skärpa till sig.
Men Sverige har Tjeckien, med tanke på inledningen av turneringen så verkar det ju inte lovande, men nu de sista matcherna har Sverige verkligen spelat upp sig och alla unga profiler som är med har verkligen visat prov på moral och viljestyrka, samt Weinhandl (eller hur d nu stavas) är ju i kalasform.
Idag är jag trött som få, Nemo har lyckats hålla Malin vaken inatt som tillslut skickade över honom till min sida, jag tror jag är lite mer tålig och brukar slänga ut min hand som han kan bita och klösa på, jag sover ändå. Men han ska in under täcket och riva så då är det inte lika lätt att sova.Nu är det dags att jobba vidare, och dags att börja ladda inför hockeyn.

Inga kommentarer: