måndag 12 januari 2009

Dag 8 och 9

Det känns faktiskt riktigt bra just nu.
2 dagar utan plåster och jag tycker inte att jag känner skillnad mot när jag hade plåster.
Men på något sätt så känns det klokt att ha använt plåster den första veckan.
Det jag har märkt är att magen är i uppror, jag tror det är såhär laktos intoleranta måste känna när de druckigt mjölk för det bubblar och har sig i magen med frekventa toalettbesök.

Idag köpte jag nya tuggummin eftersom de gamla börjar ta slut.
Jag har använt NiQuitin mint men bytte till nicotinell frukt nu och om jag ska bedömma de 2 så ger jag NiQuitin 3 av 10* eftersom de är som gummi och nästan helt utan smak.
Nicotinell frukt får däremot 9 av 10* eftersom de är som ett riktigt tuggummi med bra smak som håller länge och smakar friskt, fanns detta tuggummi utan nikotin så skulle det vara en riktig storsäljare på ica, det vill jag lova.

Facit dag 8:
3 tuggummi a' 2 mg
Totalt 6 mg nikotin

Facit dag 9:
3 tuggummi a' 2 mg nikotin
Totalt 6 mg nikotin

* är en skala på 1 till 10 mg nikotin där 10 är högsta och bästa dosen och är 10 och 1 är lägsta

4 kommentarer:

Anonym sa...

hur länge har du snusat? rökte du inte då och då förut? var det isåfall lättare att sluta röka?

fredo sa...

Jag har snusat i 12 år, och förut så rökte och snusade jag samtidigt, så jag har aldrig slutat ordentligt förut.

Anonym sa...

mmm. jag minns hur det var att sluta röka. slutade när jag var 24? då hade jag rökt i 12 år. jag slutade för att jag helt enkelt hade slut på cigg och inte orkade gå ner och köpa nya :/ hade inga hjälpmedel, tycker du att de hjälper?
lycka till!

fredo sa...

Kan inte säga om plåstret hjälpte egentligen eftersom man inte kände nikotinet på det sättet.
Men jag tycker tuggummi hjälper eftersom jag tar ett på morgonen och lägger det som en snus, liiiite nikotin får man då och det känns och hjälper en hel del!