onsdag 9 juni 2010

Rinkeby, en krigszon!?

Jag vet inte om ni läst vad som håller på att hända i Rinkeby?
Det är kravaller och upplopp, bilar och byggnader står i brand samtidigt som polisen låter det hända för deras egen säkerhet.
Vår egen polis har alltså gjort den bedömningen att det är säkrare att låta IDIOTERNA bränna ner byggnader och bilar för att det inte ska urarta mer?

En liten sak bara, JAG har ingen lust till att betala poliser för att titta på när folk som jag betalar bidrag till bränner ner byggnader och bilar som du och jag i slutänden OCKSÅ får betala för...
Är det nåt som inte stämmer här, eller ska vi acceptera detta?

En annan sak (som borde vara en resurs) är militären som vi också betalar för, var är dom om nu polisen inte kan hantera detta?
Om det nu är en krigszon, varför i hela friden är inte militärerna där.
Att bedöma av bilderna jag sett och vad jag läst så är det uteslutande invandrare som håller på just nu, varför i helvete skickar vi inte tillbaka de som inte kan sköta sig i Sverige?

De förstör inte bara för oss som svenskar utan även för de invandrare som vill bli en del i det svenska samhället, som försöker komma in, som försöker lära sig svenska och accepterar att ta seden dit man kommer. Dom som förstår att de fått en andra chans och gör någonting av det.

Läs väl att jag inte för en sekund menar att man ska skilja på svenskar och invandrare i Rinkeby, den svensk som sätter eld på en byggnad ska kastas i fängelse och inte bli utsläppt förrän han/hon betalat alla skadorna personligen.

1 kommentar:

christina sa...

Jag håller fullständigt med dig.
Jag kan inte fatta att vi stillatigande ser på detta förfarande. Kramis svärmor