söndag 8 maj 2011

1:a invägningen är avklarad och resultatet blev...

För er som inte visste det så provar jag på LCHF (Low Carb High Fat) dieten för att det är dags att gå ner några kilo, och jag har ingen motivation till att träna.

Nu har jag gått på dieten i 1 vecka (eller jag har bara följt den sen i tisdags så 6 dagar) och igårkväll var jag ute och drack en massa vin och åt jordnötter så där blev det lite bakslag.
Detta vet jag eftersom jag fuskvägde mig igår innan jag gick ut.

Invägningen förra söndagen låg på 83,3 kilo så har detta gett resultat?
Klockan 20.00 ikväll stannade vågen på 81,9 Kilo, alltså ner 1,4 kilo sen sist, resultat med andra ord och det är bara att fortsätta nu, jag har fått mersmak och 3 veckor är det kvar på projektet, jag inser att mitt mål på 76-77 kilo är lite orealistiskt på 3 veckor men kommer jag ner under 80 kilo på den här månaden så kommer jag fortsätta tills jag når målet.

Första veckan slutar alltså positivt och jag kommer köra stenhårt till nästan söndag då nästa invägning kommer att ske.

Inga kommentarer: