söndag 8 maj 2011

Bakis och bakslag?

Så är det söndag och ikväll är det dags för invägning efter en knapp veckas LCHF dietande.
Sista dagarna har känts lite lättare då sockersuget lagt sig en smula, men det finns där hela tiden och gör sig påmint.
Nåväl, igår blev Majk utslängd för att en baby shower ägde rum hemma hos honom vilket resulterade i middag och utgång, vi samlades på medborgarplatsen som var fullkomligt soldränkt och kanonvarmt (nåja säkert 20 grader iaf) och jag tog in ett glas rosé. Efter lite snabbt letande på nätet så kom jag fram till att rött vin är bäst att dricka för dieten, följt av torrt vitt vin och sen rosé, enligt tabellen så kunde jag dricka säkert 20-25 glas rödvin för att komma upp till samma nivå kolhydrater som 1 öl...
Middag blev en Angusbiff med side sallad och extra bea (servitrisen kom in med ett dricksglas bea) och sen blev det en helkväll, hemma runt 01.30 dock.

Nåväl, det ska bli jäkligt spännande att se hur utekvällen påverkat dieten, jag fuskade ju igår men de alternativen jag valde är ju mer eller mindre så bra det kan bli för denna diet, åt även 2 handfull saltade jordnötter (som är 10 ggr bättre än chips) också.

Ikväll klockan 20 är det invägning, kom ihåg att jag vägde 83,3 förra söndagen vilket för mig är en "bra" vikt..

Inga kommentarer: