torsdag 12 maj 2011

Segt och långsamt

Idag är det torsdag kväll och det är en riktigt riktigt tung kväll, sockersuget är enormt och jag blir tvungen att ta en liten Whiskey för att lura bort det.
Eftersom jag väger mig varje dag (faktiskt flera gånger varje dag) för att hålla motivationen uppe genom att se viktminskning och därmed inte äta godis eller läsk så följer jag ju hela tiden hur det går för mig, och hittils så har det varit bra, men nu tycker jag att det går långsammare och långsammare det med.
81,9 vägde jag i söndags och jag kan reda nu avslöja att jag gått ner mer, men det känns lite som att huvet börjar ta mentalt stryk nu och törsten efter att dricka något annat än vatten är enorm, ett glas saft, mjölk eller kanske en läsk är helt enorm.
Jag har satt 2 delmål nu, och när jag når mitt andra så ska jag unna mig själv en burk Cola Zero.
Det är egentligen inte så farligt för själva dieten men antagligen så sätter den igång sockersuget vilket kan vara jobbigt, men eftersom det inte går över så får det va värt det.

Första delmålet är att gå under 80 kilo
Andra delmålet är 78 kilo, och då blir det läsk att fira med :)

3 dagar kvar till invägning igen, keep it up

Inga kommentarer: