söndag 10 juli 2011

Invägning vecka 10

Så har det gått 10 veckor sen jag vägde in mig sist, 10 långa veckor med mycket slit och sockersug, men så äntligen förra veckan gick jag förbi min målvikt.
Denna vecka så skulle jag alltså fortsätta hitta en balans för att bibehålla denna vikt, och jag måste säga att det är svårt att börja äta kolhydrater igen, det tar väldigt emot och numera är man ju väldigt medveten vad man äter och väljer därför aktivt den minst kolhydratsrika mat som man kan välja vid varje tillfälle.
Det är efter 2,5 månader inga problem heller, jag äter snacks såsom chips, glass, latte och annan mat så jag blir nöjd och stillar det sockersug jag har, och sen räcker det med det.

Detta har resulterat att invägningen vecka 10 slutade på 74,1 kilo, alltså ner 0,8 kilo denna vecka och totalt 9,2 kilo sen jag började, ska man kanske satsa på 10 kilo jämt när man ändå är igång?

2 kommentarer:

christina sa...

stopp,stopp,stopp så himla mycket behöver du väl inte gå ner lite hull är bra att ha det kan ju bli sämre tider. duktig är du som har klarat det så länge impar faktiskt.krak stina

Fredo sa...

haha, ja men nu är det ju faktiskt så att jag inte äter för att gå ner i vikt längre, jag kan bara inte med att äta en massa onyttigt helt enkelt. Jag äter mig mätt och nöjd hela tiden och tar även en och annan godisbit då coh då, i övrigt tänker jag bara på vad jag stoppar i mig och mår bra.
Tack för det motiverande berömmet :)
Kram