söndag 17 juli 2011

Invägning vecka 11

Ja, nu har det gått 11 veckor sen jag började med dieten och numera börjar jag hitta ett nytt sätt att leva. Jag har insett att jag nog inte kommer att äta som tidigare utan jag kommer att äta mer enligt LCHF metoden, den får mig att må bra och det är klart att jag är sugen på godis ibland men vafasiken, då får man äta mindre godis och inte vräka i sig 1 kilo lösgodis, en halv påse chips och 1 liter cola.. men måste faktiskt inte äta en massa sötsaker hela tiden.
Det bästa är att jag insett nu är att man faktiskt kan äta en bulle, en kaka, en liten bit tårta eller annat om det skulle bjudas på, det är ingen fara och det är det som är så skönt.
Igår var vi ute och år på Cafe Beirut i Stan med Kristoffer och Magdalena då Jens och hans barn tog hand om Ella (hon var sjukt nöjd eftersom hon knappt tittade åt mitt håll när jag hämtade henne morgonen därpå) och sen såg nya Harry Potter och dödsrelikerna del 2 som var riktigt bra.
1 liter cola Light, nästan 1 rulle mjölkchoklad, lite Ahlgrens bilar och en massa popcorn åt jag...

Nåja, Invägningen nu vecka 11 stannade på 73,0 Kilo alltså 1,1 kilo ned från förra veckan och totalt 10,3 sen jag började.
Har så smått börjat planera för att börja träna så småningom så man kanske går upp lite i muskler sålänge, men snart är det 2 veckors semester och då räknar jag med en viss viktuppgång.
Nu är det söndagsmys, hoppas ni har det bra på semestern!

Inga kommentarer: