söndag 7 augusti 2011

Äntligen ny invägning men tyvärr är semestern slut :(

Så är vi hemma igen efter en fantastisk semester, eller det har inte varit superväder och vi har inte gjort några särskilda aktiviteter men det har varit en härlig semester.
Vi har varit nere i Halmstad och tagit det ganska så lugnt, vi har haft besök av Holländare i form av Vincent, Marlous och Sanne i drygt 1 vecka, mycket trevligt och kul att se deras dotter som växer mer och mer.
Malins försäldrar kom ner efter en vecka och det var härligt kul att träffa dom igen, nästa gång så får de komma upp och hälsa på oss.
Min mamma kom förbi en dag också och hälsade på, dock så var Holländarna kvar och Malins föräldrar hade kommit ner så hon kunde inte stanna kvar.
När Holländarna åkte hem så kom Linda och Magnus ner med Leia och Ella fick en kompis som var lite roligare att umgås med än Sanne (och så skiljde det ju 2 år på Sanne och Leia) men det var ju lixom lite mer springa omkring och ha kul.

I fredags åkte vi ner till Göteborg för att träffa Nicklas och Mirja som nu blivit husägare och det kunde vi ju inte missa, de har köpt ett kanonfint hus på Hisingen och vi åt fantastisk god mat, den var nästan obeskrivligt gott grillat och hyfsat långa kvällar.
Vi besökte även Universeum som vi lätt kan rekommendera till er som är på besök i Göteborg.

Dieten då? Jo det var ju semester så jag har verkligen ätit inte alls enligt dieten, men med jäkligt sunt förnuft.. Jag har ätit glass i mängder, en del godis, potatis och annat gott som serverats..
Jag menar, jag har ätit som jag tänkt att jag ska äta, ta lite kolhydratsinnehålsrik mat men allt med måtta, ingen vanlig läsk (har dock druckigt en massa Cola Zero, säkert flera liter) och alkohol en hel del men rött vin och Whiskey..

Invägningen vecka... ehm.. skitsamma men efter 2 veckors semester utan våg stannade på 74,2 Kilo och det känns ju otroligt skönt att jag inte gått upp mer än 1,2 kilo sen jag vägde in mig innan semestern, och då kan jag verkligen säga att jag vräkt i mig mat och en de alkohol..
Nu är det dags att fortsätta balansera måltiderna för att ligga på under 75 kilo vilket alltid varit min målvikt

Inga kommentarer: